• 01
  • 02
  • 03
  • 04
Home / Live Better / Ζήσε περισσότερο βάζοντας τα λιπαρά της Μεσογειακής Διατροφής στη ζωή σου. - Σαμαράς Ελληνικά Τρόφιμα

Ζήσε περισσότερο βάζοντας τα λιπαρά της Μεσογειακής Διατροφής στη ζωή σου.

Τα  τελευταία χρόνια πραγματοποιείτε μια πολύ σημαντική αναθεώρηση στις διατροφικές συστάσεις  για το γενικό πληθυσμό, που σχετίζεται με την κατανάλωση των λιπαρών. Η αντίληψη περί προσκόλλησης σε μια διατροφή χαμηλή σε λιπαρά και light προϊόντων που κυριάρχησε τα προηγούμενα σαράντα χρόνια χωρίς κανένα αποτέλεσμα  στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας και των χρόνιων νοσημάτων έρχεται να αντικατασταθεί από το πρότυπο της Μεσογειακής Διατροφής. Μιας διατροφής πλούσιας σε λιπαρά. Ποια είναι όμως τα ‘’καλά’’ λιπαρά που βρίσκουμε στη Μεσογειακή Διατροφή;

Είναι τα πολυακόρεστα (Ω3- και Ω6-λιπαρά οξέα) και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα  που προσφέρουν  τα ψάρια, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι, οι ελιές και το ελαιόλαδο που αποτελεί το κύριο προστιθέμενο λίπος στη μεσογειακή διατροφή.

Ας γνωριστούμε καλύτερα…

Ψάρια –  Ο υδάτινος θησαυρός της Μεσογείου

Τα  Ω3-λιπαρά οξέα των ψαριών θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν σαν μια ‘’βόμβα υγείας’’ λόγο της αντιθρομβωτικής και αντιφλεγμονώδους δράσης τους. Οι ιδιότητες αυτές συνεισφέρουν  στην ανάπτυξη του εγκεφάλου, τη λειτουργία της καρδιάς, την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, το σχηματισμό των ορμονών και  των κυτταρικών μεμβρανών.

Ξηροί καρποί & Σπόροι– Για υγεία και όμορφη σιλουέτα

Οι ξηροί καρποί και οι σπόροι είναι πλούσιοι σε Ω3- και Ω6- λιπαρά οξέα αλλά και πληθώρα μετάλλων, βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Ο συνδυασμός αυτών των θρεπτικών συστατικών τους καθιστά μια ισχυρή τροφή  που μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων, προστατεύει από την εμφάνιση διαβήτη τύπου 2, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, βελτιώνει τη λειτουργία του εντέρου και βοηθά στη διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους.

Ελαιόλαδο  και ελιές – Ο βασιλιάς

Δικαίως το ελαιόλαδο χαρακτηρίζεται ως ο βασιλιάς της μεσογειακής διατροφής λόγο της ξεχωριστής σύστασης του σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, βιταμίνη Ε και φαινολικές ουσίες.  Οι Φαινολικές ουσίες αξιοποιούνται από τον ανθρώπινο οργανισμό  εξαιτίας των βιοενεργών ιδιοτήτων τους όπως οι αντιφλεγμονώδεις, οι αντιοξειδωτικές και οι αγγειοδιασταλτικές δράσεις τους.

Γι’ αυτό, το ελαιόλαδο μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό ‘’φάρμακο’’ στην πρόληψη και την αντιμετώπιση νοσημάτων όπως  είναι τα καρδιαγγειακά νοσήματα, η ελκώδης κολίτιδα και  ο καρκίνος του μαστού. Ακόμα, πληθώρα ερευνών υποστηρίζει ότι το ελαιόλαδο μειώνει τον κίνδυνο κατάθλιψης, βοηθά στην πρόληψη του Αλτσχάιμερ και της οξείας παγκρεατίτιδας.

Και ας περάσουμε στην πράξη…

Με βάση το πρότυπο της Μεσογειακής Διατροφής:

  • Καταναλώστε 2-3 φορές την εβδομάδα ψάρι. Προτιμήστε τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός,  η σαρδέλα, ο τόνος, ο γαύρος, ο βακαλάος και ο ξιφίας.
  • Καταναλώστε μέχρι 3 κουταλιές της σούπας ωμό ελαιόλαδο την ημέρα.
  • Καταναλώστε 1-2 χούφτες μουσκεμένους ωμούς και ανάλατους ξηρούς καρπούς την ημέρα. Οι μουσκεμένοι ξηροί καρποί  διευκολύνουν την αφομοίωση των θρεπτικών συστατικών από τον οργανισμό.
  • Καταναλώστε στο πρωινό σας αντι για ψωμί ή επεξεργασμένα δημητριακά ξηρούς καρπούς. Ιδανικό πρωινό, 1 χούφτα ξηροί καρποί με 1 φλιτζάνι γάλα ή κεφίρ ή 1 γιαούρτι και 1 φρέσκο φρούτο ή 1-2 κουταλιές της σούπας ξερά φρούτα.
  • Εναλλακτικά, επιλέξτε για πρωινό 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης με 2 κουταλιές του γλυκού ελαιόλαδο, 1 μερίδα ανθότυρο και 1 ντομάτα.
  • Για ένα θρεπτικό σνακ, καταναλώστε 1 φρέσκο ή αποξηραμένα φρούτα με 1 χούφτα ωμούς και ανάλατους  ξηρούς καρπούς και σπόρους. Η επιλογή αυτή σας δίνει την απαραίτητη ενέργεια μέχρι το επόμενο γεύμα.
  • Χρησιμοποιείστε την ελάχιστη δυνατή ποσότητα ελαιολάδου στο μαγείρεμα και προσθέστε το υπόλοιπο στο σερβίρισμα.
  • Αποφύγετε το τηγάνισμα αλλά όταν αυτό δε γίνεται χρησιμοποιήστε μόνο ελαιόλαδο και όχι βούτυρο ή άλλα σπορέλαια.
  • Προσθέστε 1 κουταλιά της σούπας έχτρα παρθένο ελαιόλαδο, 3-4 ελιές και/ή λίγους ξηρούς καρπούς στη σαλάτα σας.

‘’ Να θυμάσαι ότι η Μεσογειακή Διατροφή δεν είναι μια δίαιτα αλλά ένας ολόκληρος τρόπος ζωής με άρωμα, γεύση, φρεσκάδα και πολύ απόλαυση.’’

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο