• 01
  • 02
  • 03
  • 04
Home / Live Better / Έξυπνες συμβουλές για να φάει το ‘’κακόφαγο παιδί’’ μεσογειακά. - Σαμαράς Ελληνικά Τρόφιμα

Έξυπνες συμβουλές για να φάει το ‘’κακόφαγο παιδί’’ μεσογειακά.

Ερχόμαστε πολύ συχνά αντιμέτωποι με ‘’απεγνωσμένες’’ μαμάδες που έχουν κάνει ‘’τα πάντα’’ για να φάει το παιδί τους μεσογειακά αλλά δεν τα καταφέρνουν. Όλοι έχουμε ακούσει τουλάχιστον μια ιστορία για ένα ‘’κακόφαγο παιδί’’ ή μπορεί και οι ίδιοι να έχουμε υπάρξει στο παρελθόν.

 

Τι φταίει; Τι δε κάνουν σωστά; Πρέπει να ανησυχούν; Πως μπορούν να βελτιώσουν τη διατροφή των παιδιών τους;

Το άρθρο αυτό θα απαντήσει σε πολλά απ’ τα ερωτήματα των ‘’απεγνωσμένων’’ και μη  μαμάδων σχετικά με τo ‘’κακόφαγο παιδί’’.

Ας πάρουμε τα πράγματα απ’ την αρχή…

Δυστυχώς, τα τρόφιμα που συνήθως αρνούνται να φάνε τα παιδιά δεν είναι τα γλυκά και τα τρόφιμα με λιπαρά και επεξεργασμένο υδατάνθρακα αλλά βασικές ομάδες τροφίμων, που αποτελούν τον κορμό της μεσογειακής διατροφής όπως τα φρούτα, τα λαχανικά και τα όσπρια. Τα τρόφιμα αυτά είναι πλούσιες πηγές βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων, απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού και την ανάπτυξη των παιδιών. 

Όμως, όπως ο καθένας από εμάς έχει τη δική του όρεξη και διάθεση για φαγητό έτσι ακριβώς και τα παιδιά για ένα μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να δείξουν δυσαρέσκεια σε κάποιες ομάδες τροφίμων ή σε κάποια συγκεκριμένα τρόφιμα. Το γεγονός αυτό δεν θα πρέπει να δημιουργεί πανικό στις μαμάδες αλλά να τις οπλίζει με πολύ υπομονή και φαντασία ώστε σιγά σιγά να εντάξουν τα τρόφιμα αυτά στην καθημερινή διατροφή των παιδιών τους.

Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στα εξής:

  • Κρατήστε ένα ημερολόγιο διατροφής του παιδιού και παρατηρήστε τις διατροφικές του συνήθειες π.χ τι ώρες τρώει, πόσο τρώει, μήπως τσιμπολογάει, μήπως του δίνεται μεγάλες ποσότητες κ.α.
  • Δημιουργήστε ένα όμορφο και ήρεμο περιβάλλον για το παιδί την ώρα του φαγητού. Μην κάνετε το τραπέζι πεδίο μάχης.
  • Παρουσιάστε το γεύμα σαν κάτι ξεχωριστώ και μιλήστε με ωραία λόγια γι ‘αυτό που έχετε να φάτε.
  • Βάλτε το παιδί στη διαδικασία προετοιμασίας του φαγητού. Κάντε το βοηθό στην κουζίνα.
  • Μην ταΐζετε το παιδί με το ζόρι. Θα φάει όταν πεινάσει.

 

Tips για να αυξήσετε την κατανάλωση φρούτων, λαχανικών και οσπρίων:

  • Προσθέστε κομμάτια φρέσκων ή αποξηραμένων φρούτων στο πρωινό τους γάλα ή γιαούρτι με δημητριακά.
  • Δώστε για σνακ στα παιδιά αποξηραμένα φρούτα ή φρούτα που μεταφέρονται εύκολα (μπανάνα, μήλο, μανταρίνια, αποξηραμένα), sticks καρότου και αγγουριού ή τσιπς λαχανικών.
  • Στην περίπτωση που δεν μπορείτε να κάνετε το παιδί σας να φάει φρούτα, αντί να τα παραλείψετε τελείως  θα μπορούσατε να επιλέξετε ένα ποτήρι 100% φυσικό χυμό.
  • Προσθέστε λαχανικά σε κάθε πιάτο ζυμαρικών ή ρυζιού. Είναι ένας έξυπνος τρόπος για να φάνε τα παιδιά σας μια μερίδα λαχανικών.
  • Βάλτε φρούτα και λαχανικά σε περίοπτη θέα. Δημιουργήστε ένα πολύχρωμο μπολ από διάφορα φρούτα και τοποθετήστε το στο τραπέζι. Αν τα παιδιά τα έχουν συνέχεια στο οπτικό τους πεδίο κάποια στιγμή θα θελήσουν να φάνε.
  • Φτιάξτε σπιτικές πίτες με λαχανικά π.χ. σπανακόπιτα, χορτόπιτα, κολοκυθόπιτα.
  • Αντί για τα κλασσικά πιάτα με όσπρια. Προσθέστε όσπρια τις σαλάτες σας και φτιάξτε burgersαπό όσπρια και λαχανικά.

 

‘’Να θυμάστε ότι η διατροφή των παιδιών σας είναι οικογενειακή υπόθεση.’’

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο